Nuottakodon leirikeskus

Nuottakodon alue Poikkipuoliainen-järveltä kuvattuna.

0400 378 017 emäntä Satu Örnberg

Seurakunnan leirikeskus Nuottakoto sijaitsee Vihdin Tervalammen kylässä Poikkipuoliainen-nimisen järven rannalla. Keravalta matkaa on noin 70 km. Kesäkuukaudet ovat lähes poikkeuksetta täynnä seurakunnan omaa toimintaa: rippikoululeirejä, retkiä jne. Mutta aina kun oma toiminta sen sallii, tiloja vuokrataan myös ulkopuolisille.

Oletko osallistunut Nuottakodossa leirille tai retkelle, tai järjestänyt siellä tilaisuuden? Anna meille palautetta helposti verkossa!

Nuottakodon päärakennuksessa on luentosali 50 hengelle ja samoin 50 hengen ruokasali, jotka ovat yhdistettävissä yhdeksi isoksi saliksi. Viihtyisä takkahuone sopii n. 30 hengen kokoontumiselle.

Majoitusrakennuksessa on paikkoja yhteensä 50 hengelle: 2 kahden hengen, 2 kolmen hengen ja 10 neljän hengen huonetta. Rannan läheisyydessä olevassa 200 m2 saunarakennuksessa on kaksi saunaa, joiden välissä on tilava takkahuone sekä ulkoterassi.

Leirikeskuksen alue on maastoltaan hyvin vaihtelevaa ja alueella kulkee luontopolkuja, joten retkeilyyn on hyvät edellytykset. Nuottakodosta löytyy välineitä monipuoliseen liikuntaan: frisbeegolf, jalkapallo- ja lentopallokentät, pihapelit, sup-laudat, kanootit sekä veneet.

Nuottakodossa on myös kokouskäyttöön soveltuva ajanmukainen AV-tekniikka.

Nuottakodolla on myös omat Facebook-sivut.

Nuottakodon historiaa

Nuottakodon on suunnitellut arkkitehti Antti Eskelinen ja sen ensimmäinen vaihe valmistui vuonna 1978. Leirikäyttöön tila otettiin vuonna 1980.

Vuonna 2004 valmistui hirsinen kappeli hiljentymisen paikaksi. Kappelin on suunnitellut Jari Timonen ja Arkkitehtuuritoimisto Kari Ristola Ky. Pääurakoitsijana toimi Rakenanssi Oy Espoosta.

Ajo-ohje

Reitti 1: Ajetaan Keravalta Tuusulanväylää ja Kehä III:a Turunväylälle tie nro 1 ja 2), jolta poistutaan Veikkolan liittymässä Veikkolantielle. Jatketaan Turuntietä (nro 110) Turun suuntaan noin 4 km ja alamäen jälkeen käännytään oikealle Ojakkalaan johtavalle tielle (nro 1215). Ajetaan n. 6 km (Tervalammen kartanon ohi) ja käännytään oikealle soratielle, jossa on viitta Järventaustantie. Jatketaan 2,5 km ja jyrkän mäen päällä käännytään vasemmalle Nuottakodon pysäköintipaikalle.

Reitti 2: Ajetaan Keravalta Hyrylän kautta Hyvinkäälle johtavaa tietä (nro 45) Hämeenlinnanväylälle. Käännytään moottoritien ensimmäisestä (Hyvinkään eteläisestä) liittymästä tielle nro 25 Hangon suuntaan. Runsaan 30 km:n ajon jälkeen käännytään vasemmalle Ojakkalan viitan mukaan. Muutaman sadan metrin jälkeen käännytään edelleen vasemmalle tielle nro 1215 ja ajetaan sitä noin 5 km kohti Veikkolaa. Käännytään vasemmalle soratielle, jossa on viitta Järventaustantie. Jatketaan 2,5 km ja jyrkän mäen päällä käännytään vasemmalle Nuottakodon pysäköintipaikalle.

Tiedustelut ja varaukset:

0400 378 017 emäntä Satu Örnberg

Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Pysäköinti Pysäköinti
Sauna

ma 20.5. klo 9.00

Eläkeläisten retkipäivä

Eläkeläisten retki Nuottakotoon maanantaina 20.5.2024.
ke 22.5. klo 11.00

Aikuisten leiri

Tule mukaan aikuisten leirille!

Keväinen Nuottakoto kutsuu sinut 22.-24.5. leirille nauttimaan heräävästä luonnosta, hyvästä ruoasta ja mukavasta yhdessäolosta.