Haudan hoito

Hautapaikka vaatii hoitamista. Omaisten tulee huolehtia, että hautapaikka säilyy vainajan muistoa kunnioittavassa kunnossa.

Omaisten on nimettävä hautaoikeuden haltija, joka vastaa haudan hoidosta ja edustaa omaisia hautaa koskevissa kysymyksissä. Hautapaikka vaatii hoitamista erityisesti kesäkaudella. Istutusalue tulee pitää siistinä. Omaiset vastaavat myös muistomerkin kunnosta ja turvallisuudesta. Seurakunta vastaa nurmikon leikkuusta ja yleisestä siisteydestä.

Haudan voi hoitaa itse tai antaa seurakunnan hoidettavaksi yhdeksi tai useammaksi vuodeksi kerrallaan. Hoidosta voi myös sopia hautoja hoitavan yrityksen kanssa. Voit tilata haudan hoidon olemalla yhteydessä toimistosihteeri Päivi Grönlundiin.